Thursday 3 September 2015

Juzy Creative : Design Blog Header, Flyers, Poster, Retouch Photo Online

Assalamualaikum semua.

Adalah tidak dapat dinafikan dalam mana-mana business pun, marketing dan penampilan tu penting. Tapi kalau ada yang baru-baru nak start business, kami faham sangat, dengan modal tak berapa nak ada, tapi nak kena buat marketing jugak.

Jadi meh kami nak share sikit-sikit apa yang kami pun buat dengan modal yang sikit. Kita pelan-pelan kayuh na.

Dulu-dulu kami start biasa-biasa je, design logo pakai phone, lepas tu guna paint. Nak upah design, harga boleh tahan. Yer la, kita pun faham designers/editor pun ada kos-kos dia jugak. Jadi, senyap dulu. Bertahan dengan apa yang ada. Bila ada rezeki sikit, kita cari-cari designer yang boleh design dengan harga berpatutan.

Alhamdulillah, kami jumpa Juzy Creative. Mula-mula kami test market dulu, yer la first time kan nak guna service depa ni. Kami minta diorang buat design price list. Dulu kami guna words ja. Hahaha. So nak nampak professional sikit, minta buat design ala kadar.


Kami bagitau kat diorang design macam mana kami nak, tema apa, warna apa, simple ke idok. And outcome dia Alhamdulillah, puas hati sesangat. Nak deal dengan diorang ni pun senang je, by email, by whatsapp. Diorang akan tunjuk kita draft dulu, kot ada mana-mana nak edit.


Lepas tu final product. Harga? Setakat ni kami jumpa sangat mampu milik, dengan service diorang yang tak cerewet (tak kekwat). Sesuai untuk mereka-mereka yang baru nak naik dalam business.



Tips kami lagi satu, marketing kita buat step by step ikut kemampuan. Kalau boleh mana-mana yang nak start business jangan amik loan. Sangat dinasihati jangan amik loan atau cuba berhutang. Kita kumpul sikit-sikit, ada rezeki kita tambah mana yang patut k? ^_^

Jadi untuk details apa lagi Juzy Creative boleh buat, boleh tengok Fanpage diorang kat bawah ni :

Facebook : Juzy Creative
Whatsapp : +6012 333 7732 
Email : juzy.creative@gmail.com